2010-04-21
 20:04:01

Hungry Heart.

Här är tavlan som Nanne gjorde i förmån till Art Against Aids. Tavlan, med 49 st pussmunnar pussade av Nanne själv, är förutom duken, gjord helt av smink: Läppstift, läppglans, nagellack och glitterögonskugga.

"Det blev ett rött hjärta målat med nagellack och sen la jag glitterbas över hela duken. Därefter på med läppstift och läppglans i olika nyanser och sen pussade jag och pussade och pussade på tavelduken tills hela tavlan var full av läppavtryck. Sen lackade jag fast allt med stenhård hårspray." - Från Nannes blogg.

Bara jag som tycker att tavlan blev sjukt fin och var väldigt fantasifull? Hade aldrig kunnat komma på något liknande!!



Jag citerar från Nannes blogg:
"Tavlan heter Hungry Heart, för alla behöver få känna sig älskade. Att vara utstött krossar människor inombords och den här sjukdomen gör att alldeles för många blir behandlade på ett illa och avståndstagande sätt. Så oavsett livsituation behöver vi känna att vi är uppskattade. Vi behöver både verbalt få värmande ord men också den här fysiska närheten av när någon som tycker om en ger en varm kram eller en härlig puss - därför är Hungry Heart mitt taveltema."

Tavlan lades sedan ut för budning. Någon som vet hur mycket tavlan tillslut såldes för?

 

Nanne är verkligen en sann förebild som engagerar sig i välgörenhet.






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: