2010-05-11
 12:47:43

Så Ska Det Låta på fredag!

Som jag har skrivit tidigare så är Nanne med i Så Ska Det Låta nu på fredag den 14:e maj!

SVT1, 20:00



På fredag möts två artister med mycket energi: Nanne Grönvall och Stefan "Larz-Kristerz" Nykvist. Och då började Så ska det låta- studion fullkomligen vibrera. Så vad hände egentligen Nanne?

- Det var första gången som Stefan och jag träffades. Det klickade direkt. Vi älskar ju bägge musik och det ger oss båda massor av energi och då menar jag verkligen MASSOR av energi! Hee!

 

Stefan spelar ju dragspel. Hur bekant är du med det instrumentet?
- Jag kan tyvärr inte spela det själv, men min mormor spelade mycket dragspel när jag var liten och så har jag ju en svärfar (Benny Andersson, red anm) som är en baddare på dragspel och dessutom är Peter (äkta mannen) också duktig på det.

Är du nöjd med din och Stefans Så ska det låta-insats?
- Det var otroligt kul. Jag hade precis varit sjuk, så mina stämband var milt sagt i ett katastrofalt skick, men då får man satsa mer på spelglädje istället, vilket jag gjorde. Så Stefan sjöng som en Gud och jag ylade på emellanåt med ett brett leende. Musik är ju så kul och Så Ska Det Låta är ju så mycket spontanitet och prestigelöshet.

 

Ni verkar ju trivas tillsammans - blir det mer samarbete?
- Jag hoppas att det blir något mer tillfälle med Stefan, för han är
en otrolig entertainer och dessutom med en rar och ödmjuk personlighet.

Källa: SVT





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: