2010-08-06
 14:57:36

Nanne Grönvall - ett riktigt Heart-fan

Bland mina första skivor var...

Elvis Presley honom lyssnade jag på redan på 60-talet. Men första skivan som jag köpte själv, det var James Boys på 70-talet. De var två unga brorsor och jag tror att de var 11 och 12 år gamla. Jag tyckte så klart de var jättesöta och sjöng jättebra.


En av de skivor jag lyssnat på mest är...

Allting går ju i perioder men senaste skivan jag lyssnat mycket på är Green Days 21st Century. Och innan den har jag spelat My Chemical Romance skiva The Black Parade.

Den har jag nog spelat varje dag sen den släpptes. Och den är fantastiskt bra – det finns inte ett dåligt spår.

Både Green Day och My Chemical Romance är nog grupper som jag inte hade upptäckt om det inte var för att mina söner lyssnade på dem.

 

Den här artisten/bandet tar störst plats i min samling...

Bland cd-skivorna så är det Heart som tar störst plats. Jag är ett stort Heart fan och har nog i princip alla deras skivor.

Men om man ser till vinylplattor så är det Bay City Rollers, ett band som hade en kort men intensiv karriär på 70-talet. Och då var det nästan Beatles hysteri kring dem.

Jag kommer ihåg att de brukade klä sig i skotskrutigt för de var från Skottland. Så den perioden var nog den enda jag gick till syslöjden, och då för att sy upp något rutigt.

 

Den här är nog lite otippad i min samling...

Clawfinger. De är fantastiska. Både jag och min man lyssnar på dem. Det är tung musik men den är positivt aggressiv.

 

Den här skivan borde fler upptäcka...

My Chemical Romance och deras The Black Parade. Den kan jag varmt rekommendera.

 

Källa: NWT

 

 

 

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: