2010-10-01
 13:16:26

Nanne: "Jag älskar musiken och publiken"

På Lionhearts hemsida har man lagt upp en ny biografi, och vill ni läsa den kan ni gå in på hemsidan www.lionheart-int.com :)

Ett utdrag ur texten:
"I höst släpper hon sitt sjätte soloalbum, ”En rastlös själ”, och denna gång har hon både skrivit text, musik och även producerat skivan.
Nanne säger att hon aldrig tyckt att det varit så kul att skriva som nu och dessutom producera. Det har gett mersmak och i framtiden kan hon tänka sig att även producera andra artister.
Nanne har en enkel livsfilosofi. Gnäll mindre och försök hitta livets små glädjestunder.
Hennes hjärta klappar särkilt för familjen och för utsatta barn.
”Det finns så mycket elände i världen och det är inte lätt att vara ung i dag. Jag engagerar mig speciellt för de unga, de är ju vår framtid”, säger hon.
På senaste skivan finns en låt som heter ”Kom igen” och den handlar just om att kämpa.
”Det är dessutom en riktigt flåshurtig låt”, säger Nanne som hellre skriver upptempo-låtar än ballader.
Under hösten fortsätter hon sitt 25-års jubilerande med fler konserter och till vintern blir det julkonsert i Båstad med gästartister som Sanne Salomonsen, Lotta Engberg och Lasse Berghagen.
– Jag älskar verkligen både musiken och publiken. Jag har helt enkelt världens bästa yrke och vill minst fortsätta i 25 år till, säger Nanne och ler."
Källa: Lionheart International




bewar
PUBLICERAT: 2010-10-01, 23:24:50

vadå 25 år till hoppas hon håller med den tills hon inte årkar för varje nytt hon gör så är det så kul och jag blir skit glad över det, för mig får hon inte sluta om 25 år. jag längtar efter hennes biografi som hon håller på att skriva och längtar efter dvd från min söttaste idol.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: