2011-03-13
 23:36:03

Håll om mig.



Det är helt galet att det är S E X år sedan Nanne var med i melodifestivalen med låten "Håll om mig".
Folk frågar mig ofta "vilken av Nannes låtar är din favorit?". Alla är min favorit, då alla har ett minne med sig.
Fast, Håll om mig. Är min favorit. Den är nostalgi. Jag minns där när jag satt framför TVn som en 12 åring och tyckte att Nanne var urcool! Hon fångade hela min uppmärksamhet. Mina syskon har tröttnat på Håll om mig för flera år sedan.. kanske beror på att deras lillasyster lyssnat på den över 10.000 gånger? Om inte mer? Jag brukade alltid mima och sjunga håll om mig. Tjatade hål i allas huvuden om detta undret, Nanne Grönvall. Jag kan inte fatta att nu, 6 år senare är jag snart 18 år, tycker fortfarande att Nanne är såå ball och hon är min förebild. Hon växer sig större och starkare i mitt hjärta hela tiden.
Nanne slutar aldrig förvåna mig. Därför kommer jag ALDRIG att tröttna på henne. Det går inte att få nog! Helt ärligt. Min mamma brukar alltid säga "tröttnar du aldrig på Nanne?" när jag flänger och far runt på spelningar runt om i Sverige. Vad finns det att tröttna på? Absolut ingenting. Nanne skriver musik som ingen annan, förmedlar de känslorna som vi människor inte kan sätta ord på eller vågar. Men Nanne, hon vågar.
Nannes musik är som silke för själen. Jag vet redan nu, att Nanne kommer förbli en stor del av mitt liv.
Förstår ni, när jag är gammal tant så kommer jag rådigga Nanne och alla kommer sucka och säga "Har du inte tröttnat ÄN?". Nannes musik kommer leva vidare, det vet jag. En sak är helt säker, det kommer aldrig finnas en ny Nanne Grönvall, inte ens i närheten. För ingen kan mäta sig med henne. Hon är så otroligt stark. I hennes närvaro så blir man automatisk stark. Hon är den vackraste kvinnan och själen som jag någonsin träffat.
I´m speechless. 




Elin
PUBLICERAT: 2011-03-14, 19:30:52 | URL: http://musikenonline.blogg.se/

Så ska det va!;)


bewar
PUBLICERAT: 2011-03-15, 22:35:36

så ska det vara. hur ska man kunna att sluta och gilla henne allt hon gör är så jävla bra och man blir glad bara att höra hennes röst när hon pratar eller skrattar. en sån människa och artist har jag alldrig hört i alla dessa år som jag har lyssnat på musik. jag har börjat med musik var 99 tills nu och ingen av de artister som jag gillat och gillar nu kommer inte ens närheten av henne.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: